torstai 21. huhtikuuta 2016

Mielipiteitä, mielipiteitä

Olen aiheeni kanssa vähän myöhässä, mutta ei se mitään. Omalla tavallaan se on ollut aina vähän pinnalla ja aiheuttanut paljon erimielisyyksiä. Aihe on nimittäin tasa-arvoinen avioliittolaki. Maaliskuussa 2017 astuu ko. oleva laki voimaan, eli vihdoin meillä ollaan astuttu askel kohti nykypäivää ja seksuaalivähemmistö sai osansa tästä "tasa-arvon" maasta. Aion nyt kirjoituksessani esittää kysymyksiä ja omia mielipiteitäni asian tiimoilta, sekä kohdistaa kirjoitukseni aiheen aiheuttamiin kommentteihin.

Avioliitto on miehen ja naisen välinen
Kuka niin on päättänyt? Miehet ja naiset ovat saaneet sen oikeuden mennä naimisiin rakastuessaan. Avioliittokin on ollut olemassa jo aikojen alussa, milloin vielä homous oli "sairaus" ja harvemmin sitä edes tuotiin esille leiman pelossa. En ole koskaan mieltänyt että nainen ja mies menevät naimisiin, vaan rakastunut pari, joka haluaa elää elämänsä yhdessä loppuun asti, perustaa perheen ja omistaa asioita yhdessä, sekä olla sidottuina toisiin lakiasioissakin esim. perintö. Se on se rakkaus minkä takia naimisiin mennään, ei sukupuoli.

Miksi sitten ei hyväksytä moniavioliittoja?
Tasa-arvoisen avioliittolain tarkoitus oli tuoda oikeus, sukupuoleen katsomatta, kahden henkilön mennä naimisiin. Homoja nyt kun sattuu olemaan, ja he ovat tuoneet itsensä esille eikä pysy piilossa, niin kuin ei kuulukkaan piilotella! Polyamoria ei ole niin tunnettua, joko sitä ei tuoda esille tai sitten sitä ei ole niin paljoa. Joka tapauksessa, ihmisen luonteeseen on rakennettu yksiavioisuus, muuten tunne mustasukkaisuuskin, olisi vain myytti eikä siitä tiedetä. Sekä se taitaa myös rikkoa tasa-arvoisuutta, jos polyamorinen suhde olisi heteroihmisillä. Ellei suhde sitten ole mies, mies, nainen ja nainen tjsp. Anyway, avioliitto on kahden kauppa.

Homous on syntiä
Suomessa on uskonnonvapaus. Pidetään kirkko erillään valtiosta. Eihän kukaan kirkkoa pakota homojen avioliittoa siunaamaan.

Lapset kärsivät
Jos joku ruton etäpesäkettä kantava imbesilli kasvattaa omat lapsensa siihen että "hyi homoja, erilaisia kuin me, kerrotaan se kaikille ääneen, se on väärin, apua, se tarttuu!!!!!" niin tottakai kiusaamista esiintyy. Sama asia kehitysvammaisten kanssa, ulkonäöllisesti poikkeavien kanssa, sekä ulkomaalaisten. Kaikki pitäisi ottaa vastaan ihmisenä, yksilönä. Ja jos joku on huolissaan miehen tai naisen esikuvan puuttumisesta niin miksi yksinhuoltajien lapsia ei kiusata ja syrjitä? Hyvinhän hekin pärjäävät ja aina jostain se esikuva löytyy. Pääasia että lapsi kasvaa rakastavassa ja huolehtivassa ympäristössä.

Ja loppuun vielä tekstiä raamatusta ja siihen vetoamisesta. Kuka sen kirjoitti? Kuka pystyy todistamaan, että kyseessä on faktakirja eikä fiktio? Ja sitähän on uudelleen kirjotettu, mikä on estänyt kirjoittajia lisäämään sinne omia juttujansa väliin? Ja sitten on vielä tunnettu leikki; rikkinäinen puhelin! Jos jo kuiskattu lause kymmenen ihmisen välillä muuttuu, niin kuinka käy monien vuosituhansien välillä kerrotulle tarinalle? Ja muutama esimerkki mihin rikkinäinen puhelin on voinut vaikuttaa; Vedestä tehdään viiniä vähän pidemmässä ajassa tosin. Minäkin pystyn kävelemään vetten päällä, kun se on jäässä. Herätetään kuolleista ihmisiä, no, tuohon aikaan ei vielä taidettu tuntea koomaa. Ja onhan nyt näitä.

Tässä oli vain pieni osa siitä mitä kaikkea naurettavaa on saanut sosiaalisessa mediassa lukea tasa-arvoisesta avioliittolaista. Kiitos, olen puhunut!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti